3 Ekim 2007 Çarşamba

Marka Kimligi – VW “Das AUTO” Sloganı


Firmalar markalarini yaratirken, onu urun olarak, Organizasyon olarak, Kisi olarak ve Sembol olarak sunma seceneklerini kullanirlar. Kisaca acarsak;

Urun olarak Marka : Urun cesidi, Kalitesi, Kullanicilari ve menşei (Alman Mali, Turk mali..)
Organizasyon olarak Marka : Çevreye duyarlilik (bugunlerde cok populer..), inovatif olma, Kalite (Burada markanin kendisini kaliteye adamasi Volvo, Toyota vb..)
Kisi olarak Marka : Kisisel ozellikler (Komik, casual, Genc, entellektuel) kisisel ifadeye dayanan ozellikler..
Sembol olarak Marka : Gorsel kimlik ve metaforlar, Marka tarihi (Levis vb..Harley Davidson)

Marka sececegi bu 4 yolla Fonksiyonel, Duygusal ve Kendini İspat faydalari acilimi ile degerlerini alicilara tasir.

VW “Das Auto” – Otomobil, Araba anlamina gelen bu slogan ile asagidaki global tanitiminda Marka kimliginde zenginleştirmelere gitmek yolunu seçmiş. Bunlar Menşei (Alman), Cevreye duyarlilik, Kişiselleştirme ve Marka tarihi vurgulari. Birde bence bizdeki kağıt mendil = Selpak kavraminin bir otomobil – VW eşlemesi gibi de gözüküyor.

Global markalarin Yerel uygulamalari bazında Turkiyedeki reklam ile Global sunum arasında farklar var. Turkiyede “Herkes için bir VW var” açlımında kişiselleştirme vurgusu ve urun özellikleri vurgulanmış.

Kıyaslandığında bayağı bir nimetten yararlanilmamis gözüküyor, şimdilik…

Siz nedersiniz ?

3 yorum:

Adsız dedi ki...

FACEBOOK'A BAK

emre dedi ki...

Gercekten Turkiye icin kısır bir sunum olmus. Tabii ki, dogal olarak insanlarda anlam kargasası yasıyorlar..

Adsız dedi ki...

eline saglık canım cok guzel yorumlamıssın cihangir yilmaz