29 Kasım 2007 Perşembe

İş Tatmini Nelere Bağlı..





İnsanların işteki davranışları ile ilgili bir dualite ögretilmiştir hep yönetim ile ilgili derslerde. Teori X ve Teori Y.

Teori X’ e göre kişiler çalışmaktan hoşlanmaz ve yöneticileri, supervizörleri tarafından yakınen takip edilmelidir.

Teori Y’ E göre kişiler çalışmaktan hoşlanır ve zaman zaman yakın takibe ihtiyac duyabilirler.

Bu iki teoride “Pygmalion etkisi “ yaklaşımı ile birleştirildiğinde (Kısaca, çalışanların performansları; supervizörlerin davranışları, çalışanların beklentileri ve bu iki girdinin etkileşimi ile belirlenir.) iş tatmini ve performans yönetimi konuları asürekli olarak etki tepki olarak değerlendirilmiştir.

Her insanın birbirinden FARKLI oldugu ve her insanın kendine ait bir dunya gorusu, kimliği, yetenekleri ve inançlara sahip olabileceğini unutmamak, iş tatmini yaratmak için TEMEL başarı noktası olacaktır. Çünkü her insanın iş tatminini sağlayacak girdiler AYNI olamaz. Ama araştırmalarda en çok bahsi geçen 6 sebebi burada belirtmek istiyorum.

Yapılan işin içeriği
Ucret paketi (Maas + yan haklar)
İşte ilerleme imkanı (Yatay yada dikey)
Ust yonetici (Lider yaklaşımı)
Çalışma arkadaşları
İşe karşı tutum (sevmek, inanmak vb..)

Bu maddeler ile ilgili blogumda bir ANKET açtım. Bunun sonucuna göre bizdeki eğilimleri cok merak ediyorum. Katılımınızı bekliyorum.

Hiç yorum yok: