9 Nisan 2008 Çarşamba

Sıradisi Fiat Bravo “ Iletisim Urune karşı”

Mart ayında pazara sunulan Fiat Bravonun genel mecralardaki “Sira disi olmayi bilenlere Bravo” imzası ile çıktı. Buna paralel olarak da http://www.siradisilarabravo.com/ isimli bir site ve forumlar, blog kuruldu. Asagidaki 3 boyutlu ve merak uyandıran billboardlar, puzzle şeklinde gazete ilanları ile mecralarda yer aldı.








Burada siradisilik kavraminin pesinde kosan Fiat Bravo da teknik, dizayn ve güvenlik alanında hakikaten siradisi bir özellik sunmasini bekliyordum. Sınıfında en şaşırtıcı, farklı diye nitelendirilebilecek özellikler (alacak hedef kitle dikkati nazarında önemli olmak kaydı ile) vurgulanamıyor. Açıkcası kesintisiz sinema izlemek (Bunun izleyici üzerinde etkisi – Şaşırmak olabilir bence) ile Sıradisi otomobil sunmak arasıdaki bag eksik.

Marka degerine, vaadine ve imzasına yönelik yapılan çalışmalar toplami burada duygusal, self expressive yönler ile temas ederken (Siradisi teması ve mecra çeşitleri) ; fonksiyonel olarak urun bunu tamamlıyamıyor gibi geliyor bana.
Özetlersem, iletişimdeki imzanız ve vaadiniz önce ürününüzün özellikleri ile paralel olmalı. Sıradışı kavramını sahiplenmek istiyorsanız, ürününüzün de gerçekten satın alma kriterlerinde de sıradışı olması inandırıcılığınızı perçinleyecektir. Örneğin, Duracell en uzun ömürli pil vaadi ile çıkıyorsa, gerçekte de bunun bu şekilde olması gerekiyor.

Hiç yorum yok: