13 Haziran 2008 Cuma

Online Pazarlama ve Otomotiv Sektörü Online Pazarlama Harcamaları

USA da ve Avrupa daki yeni pazarlama mecra trendi online kanallar. Firmalar toplam pazarlama bütçelerinin % 15-25 gibi bir kısmını online pazarlama kanallarına ayırmaktalar, bu gidişle Outdoor ve online harcamaların butcedeki ağırlığı artacak gibi gozukuyor.

Avrupadaki online pazarlama harcamaları kırılımı için Forrester Research’un yayınlamış oldugu tabloda detayları belirtilmis ve önümüdeki 5 yıl içinde ikiye katlanması planlanıyor.



Turkiyede ise Medicat'in düzenlemiş oldugu digital age toplantısında 2006 yılı Turkiye online pazarlama sektörü 40 milyon $, 2007 de 55-60 milyon $, 2010 da ise 200 milyon $ olacagı ve toplam pazarlama butcelerinin icinde % 20 ortalamalarda olacağı konusuldu.

Internetin Turkiye giderek yaygınlaşması (2006 yılında 22 milyon kullancı), Mart 2007 rakamları ile 20,4 milyon MSN, 8,6 milyon myspace, 14 milyon hotmail kullanıcısı oldugu dusunulurse potansiyelin değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Otomotiv sektörü için USA da emarketer'ın yayınladığı rapora göre 2007 de 3milyar $ online pazarlama harcaması olacağı belirtiliyor. 2012 yılında bu rakamın 5,61 milyar $ olacağı belirtilmiş.






Yapılan baska bir araştırma; Internetin, araba satın alma davranışlarındaki etkisini ve nedenlerini gösteriyor. Buna göre arac satın alma planlandığında % 51 tavsiye/fikir amacı ile interneti kullanıyor.






1 yorum:

m.a.b. dedi ki...

internette araba ve emlak çok tuttu. işin en güzel yanı hizmetlerin ücretsiz olması. reklam ve pazarlama yarışının kaymağını tüketici yiyor.